Home / U.S. / The station of San Diego "rises" according to the demand CNN rejected to the reporter by a different narrative

The station of San Diego "rises" according to the demand CNN rejected to the reporter by a different narrative



A San Diego television station supports its claim that CNN refused to use one of its reporters for a border wall story because it did not fit with the network's narrative.

KUSI accused CNN this week of asking for a local perspective on the effectiveness of the border fence and then withdrawing when the station offered reporter Dan Plante, who previously reported that the wall is effectively effective.

KUSI's digital content manager, Mike McKinnon III, wrote on the website: "We believe that CNN rejected a KUSI report because we informed them that most of the Border Patrol agents we spoke with told us that the barrier really works. "

THE SAN DIEGO STATION CLAIMS CNN AS REQUESTED BY A LOCAL BORDER WALL PERSPECTIVE, BUT IT TURNED OFF WHEN THE ANSWER FAVORED TRUMP

But a spokesman for CNN called the claim a "no history."

"That happens many times every day," the spokesman told Fox News. "However, we booked a KUSI reporter for a story about immigration and the border fence on CNN in November, this is not a story."

A report by The Associated Press on Friday appeared to indicate that the local channel may have been backing off its initial accusation, but KUSI said on its Twitter that it "supports our original story."

In the AP report, Steve Cohen, KUSI's news director, said he told CNN he might not want Plante because his report concluded that a border wall there has worked well and that such a conclusion might not fit the "narrative." "of the cable network against the wall. He said he never received a call back.

Cohen also said he never spoke to anyone on CNN about why Planter was not used.

"It's certainly plausible that they did not want it for the point of view, or they just did not want it," he said. "Both are plausible conclusions. I made one instead.

But Cohen issued a follow-up statement on Saturday saying the station "is not retreating."

CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APPLICATION

"The headline is a fiction, since the subject was never mentioned, the history of AP is objective, but the headline is a false news."

The Associated Press contributed to this report.


Source link