Home / U.S. / Corey Lewandowski rejects New York Times claims of inaccuracies in books

Corey Lewandowski rejects New York Times claims of inaccuracies in books




  corey lewandowski
Corey
Lewandowski in April 2016.

AP
Photo / John Minchillo


  • Corey Lewandowski and David Bossie, former operatives
    for the Donald Trump presidential campaign, concerns rejected
    about a factual discrepancy in his new book.
  • The New York Times disputed an assertion that the newspaper
    shared an advance copy of a story last year with former Trump
    the president of the campaign Paul Manafort.

Corey Lewandowski and David Bossie, who worked at Donald Trump
presidential campaign, insisted that the facts in his new book
"Let Trump Be Trump" holds
despite the criticisms

In his book, Lewandowski and Bossie, the previous campaign
manager and deputy director of the campaign, respectively, said The New
The York Times provided the then president of the campaign, Paul Manafort, a
"transcription" of a story near its publication
about the accusations that Manafort received massive payments from a
Ukrainian political party.

Over the weekend, The New York Times denied that this has taken place,
instead of saying that one of the journalists, Barry Meier, sought
comment from Manafort, but did not provide a draft
practice generally poorly seen in journalism.

But in an interview with Business Insider, Lewandowski and Bossie
repeatedly insisted that The Times "did not contest the
fact that they gave Paul Manafort a draft of the article so
he could have a rebuttal. "

"There has been no dispute that Paul Manafort demonstrated that
Steve Bannon, "Lewandowski said in a brief telephone interview.
referring to the former CEO of the campaign. "That's exactly what
wrote in the book, is 1

00% factual. Steve Bannon is in the
record as saying that, so there is no dispute of those facts of
the New York Times, Steve Bannon or Paul Manafort. "

Bossie intervened: "The New York Times can have its own opinion
but you can not choose the facts. They want to say that
Steve Bannon is lying, and that is not accurate. Steve read
the article that Paul Manafort gave him. Someone in The
New York Times, maybe a journalist who works in history, wanted
comment, I wanted to make sure it was real, whatever the case
maybe."

In addition, Lewandowski insisted that the only person who had
contradicted was Meier, and that his claim did not have the
full support of The New York Times.

"Dean Baquet of The New York Times has not said that what
he wrote is in fact inaccurate, and nobody else was
directly involved, that is not a person who is a writer of
The Times, "said Lewandowski." That is not a person who has
stopped in this ".

When Business Insider pointed out that The New York Times had
actually backed down in a statement against the claim that the
the newspaper had shared a copy of the article with Manafort in advance,
Bossie bent down.

"We are attentive, 100%," Bossie said. "From a fact check
point of view, we interview Steve Bannon. Steve Bannon read the
book, and he defends it, and he was a first-person account. "

In a statement to Business Insider on Tuesday, The Times
reaffirmed that the paper in fact disputed Lewandowski and
Bossie's complaint, and noted that he had not shared an advance copy
of the story with Manafort.

"The New York Times looked for comments from Paul Manafort and his
representatives before the publication, "said The Times." However, in
there was no time for Mr. Manafort or his representatives to receive a
transcript or draft of the story before its publication. "

The newspaper added: "Our story published online a little before
8:30 pm ET on Sunday, August 14. The timeline in the book
the passage suggests that they were reading the story already published. "

Although the book has received much publicity as a juicy
tell all, some critics have called for caution on some of their
claims

On Tuesday, New York Times journalist Sopan Deb, who covered the
Trump campaign in 2016 as an integrated reporter for CBS News,
criticized a passage in the book in which Bossie and Lewandowski
He said he was "literally crying" at a press conference before
second presidential debate when Trump appeared with women who
He accused former President Bill Clinton of sexual harassment.

A video
of the brief press conference shared on the last page of Trump
October appeared briefly to show a dry-eyed Deb who worked on her
Laptop during the press conference.

News website Splinter published a piece on Tuesday
urging
the reporters not to believe in Lewandowski and Bossie & # 39; s
claims, while other journalists said that Lewandowski was notorious
to cheat the reporters.


Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *